Thursday, September 11, 2008

Berdialog dengan Iblis.. (part 1)

..malam tadi Silbi janji nak datang esok selepas kami berdialog di tengah malam buta..
Wak mulanya agak terkejut bila melihat muka Silbi..

Wak : mengapa kau pinjam muka aku?

Silbi : ah! aku tiada rupa..jadi aku pinjam rupa kau..

Wak : tahu pun kau tak sesempurna manusia..jadi mengapa kau enggan sujud Adam?
Kau kata kau dari api..mulia sedangkan kau tidak selengkap Adam..tiada berjasad!

Silbi : Aku tidak mahu sujud kepada Adam

Wak : Mengapa?

Silbi : Kerana hanya Yang Maha Esa saja tempatku sujud..aku tidak mahu sekutukan
Dia yang satu..hanya Dia berhak aku sujud..dan patuh!!

Wak : err....

Silbi : HAHAHAHAHAHAAH!!!

(sILBI HILANG...CIS!!ESOK wAK AKAN BALAS DENDAM BIAR DIA PULA TERPAKU!

6 comments:

mountdweller said...

Salam Wak, Saya setuju Wak kenakan dia cukup-cukup. Iblis memang kuat auta tetapi golongan ini bukannya bijak!

mountdweller said...

Saya rasa wak juga boleh berkungsi sama pengentahuan wak dengan melayu angkat dan demang @ cikgu man. saya juga ingin wak kungsikan.

WAK JONO! said...

menarik tuu..silakan! kita kongsi2..tidak ada sapa2 nk ajar sapa2..kongsi2

mountdweller said...

Kat luar sini ribut awak, kalut! Dok dalam hutan lagi baik, kawak ngan binatang dan jin.

moses said...

Wak bila nak update lg cerita ni.... sibuk dok meratib ke bln puasa ni, biar je la wak iblis tu tak kemana nye dia selagi wak hidup...

WAK JONO! said...

iblis tu tak dtg lak..
2 mlm kemudian baru dtg!