Wednesday, November 26, 2008

KASIH NIRMALA!

Di dinihari itu Wak layangkan surat untuk Dewi.............meminjam nukilan pujangga Melayu S. Amin Shahab! BISAKAH KALIAN MENAFSIRINYA?

kasih nirmala kasih yang tak ternoda
cinta yang terlindung daripada cacat dan cela
aku menumpang di bawah payung sutera!
kasihku nirmala
terbukti suci dan sempurna
jelas kelihatan pada tiap perbuatan
tak mungkin tercapai oleh khayalan insan
satu saat terkenang rindu
hilang sekurun resah dan pilu
memancar cahaya sinar purnama
KASIH NIRMALA SAMPAI KEMUNCAKNYA
ENGKAU MERESTUI DAKU MENERIMANYA
SATU YANG HAKIKI
SAMA YANG SAKSAMA
KITA TERNYATA
SATU DAN SEMUA!!

DEWI membalas....
DUA CINTA TIDAK BOLEH DILETAK DALAM SATU HATI!
aku hanya cintakan yang Satu!

5 comments:

aku2 said...

Wak satu lagi lagu wak....
Pada aku sangat bermakna dalam pencarian kasih.

Gugusan hari-hari Indah bersamamu
Kamelia...
Bangkitkan kembali rinduku mengajakku ke sana
Inginku berlari mengejar seribu bayangmu Kamelia...

Tak peduli kan ku terjang
Biar pun harus kutembus padang ilalang

Tiba-tiba langkahku terhenti
Sejuta wajah telah menahanku
Inginku maki mereka berkata...

"Tak perlu kau berlari mengejar mimpi yang tak pasti.."

Hari ini juga mimpi
Maka biarkan ia datang di hatiku..

mountdweller said...

Salam buat Wak dan aku2.

Kalian berdua membuat saya terselam!

Kedua-duanya meluahkan perasaan melalui lagu tapi saya kurang arif dengan lagu. Walau apa pun kedua-dua lagu menjejak ke arah bersatu dengan yang satu!. Kerinduan sudah tentunya.

Siapakah yang mengejar bayang itu?

ENGKAU MERESTUI DAKU MENERIMANYA
SATU YANG HAKIKI
SAMA YANG SAKSAMA
KITA TERNYATA
SATU DAN SEMUA!!

ku2 said...

salam.
"DEWI membalas....
DUA CINTA TIDAK BOLEH DILETAK DALAM SATU HATI!
aku hanya cintakan yang Satu!"

betul la kata dewi tu, kerna, masakan minyak boleh bercampur dengan air..

bagi 'aku' pulak, tak ke hidup ini mimpi yang panjang?

wallahua'lam.

moses said...

Salam...

Wah dah beralih ketajuk lain lak...
aku baru je nak bg komen pasal tajuk "cuma aku" huhuhu....

Kira aku tulis kat sini je la...
aku mmg setuju 200% dgn pandangan sdr legend..mmg tu la yg sebenarnya aku nak karangankan tp dah dikarang oleh sdr legend..tq.

Kesimpulanya kena belajar dan tahu membezakan dimana tmpt TUHAN dan di mana tmpt HAMBA,
waktu mana nak jadi TUHAN waktu mana jadi HAMBA....hahahaa

Ada jugak org mengaku jadi tuhan dok kat alam nyata ni...tuhan pekebenda dok makan minum...dunia2

Kalau bab KASIH NIRMALA ni aku tak reti nak bg komen.. tunggu org madah pujangga la bg komen dak pun tanya kat Nirmala...huhuhu

aku2 said...

Blog ni best, sejuk hati aku, mentol tak habis-habis menyala kelap kelip macam hari raya.