Friday, April 17, 2009

Jono berkabung di atas sebuah kematian!

..dari Suralaya Kartolo memberitahu yang Wak Jono sering menghabiskan masanya duduk bertafakur dengan pakaian serba hitam.

"aku sedang berkabung di atas kematian bapa kepada anak-anakku dan suami kepada isteriku!" katanya..

11 comments:

moses said...

wahduhhh...!!!kok ada yg ngerti !!!

aku2 said...

Wak tengah zouk.
Masing-masing yang rasa
Masing-masing yang arti

Syok atas katil pun zouk juga tak?
Sambil tu jerit Allah, Allah.
;)

bks said...

salam.wakah....wakah....baguih ler ko org posting gini.aku pun xbisa faham ape maksud dari penceritaan wak kali ini.

moses said...

Rasa2nya aku faham maksud wak tu tp tak berani nak ulas...huhuhu

aku said...

ramai yg berilmu,takde sape yg nak kupas cerita wak ni ke..?

bks said...

salam.

baguih ler hangpa buleh main rasa2.apasai tak main fikir2....huhu.rasa pun rasa ler moses,cuba sikit teman royat kat kita semua,ape maksud nya bab kali ni.selalu hang tu penyambung aja.kali ni hang pulak buka mukadimmahnya pulak....kalau susah sangat 'aku' leh huraikan sbb dia nie sebenarnya pandai gak.diam2 ubi berisi.....hehehe.jgn ler kedekut ilmu.sapa dapat paham maka rezeki dia ari tu kalau xpaham baca galak kali bagi faham.aku dah 99 kali baca xdpt faham,tunggu kurnia lah kot....

rondo said...

ini kes Jono membinasakan diri lalu menyatakan Dia!

Matilah sebelum mati!

Penyerahan beb penyerahan ke arah kesatuan!

moses said...

huhuhu........kena rasa dulu la baru boleh fikir....kalu dok fikir je pakat tak rasa la jawabnya....

ambil gula letak kat lidah tu...pastu pikir la apa rasanya... dak gitu wak...hehehehe....

mak oi..sampai 99 kali dah baca.. cukupkan la 100 kali pasti faham

kratos said...

salam.
Jono ini benar2 tidak terperdaya dgn perhiasan dunia iaitu anak2 dan isteri.Jalan terbaik adalah bersuluk supaya mudah sampai dan kenal akan DIA.ntah ape maqam dia dpt samada 'fana atau 'baqa'?

Tak lain dan tak bukan Jono hanya berkabung untuk diri sendiri aje...xlebih dari itu.DIALAH SEGALANYA........

bks said...

betul gak kata mu tu moses,apa salahnya baca sampai 100 kali....tapi bila dah baca 100 kali dpt lain faham lah pulak.....meratib lah dulu...ALLAH...ALLAH...ALLAH...ALLAH...ALLAH...ALLAH......ALLAH...ALLAH...ALLAH...ALLAH...ALLAH...ALLAH...ALLAH...ALLAH...ALLAH...ALLAH...masyALLAH ape ang aku npk bener-bener mengejutkan...Jonoooo...oooo....Jonoooo udah rezekimu

Mohd Azrai Shazeli said...

salam ...mungkin wak berhijrah...
dari dunia lain ke dunia nyata..
wallahuallam..